Obserwatorzy

wtorek, 11 września 2012

Andrzej Kuhn - malarz

Dziś wszystkim czytelnikom chcę przedstawić wybitnego malarza Polaka - pana Andrzeja Kuhna. Już sam życiorys tej osoby jest niezwykle barwny - w wieku 10 lat (1940) został deportowany z matką i siostrą do Kazachstanu, a jego ojciec został wcielony do wojska. Potem wraz z rodziną tułał się po świecie (Iran, Palestyna, Egipt) aż w 1947 znalazł się w Anglii, gdzie mógł się kształcić.
W Polsce wciąż nie odkryty (nawet wpisanie jego nazwiska w google nie daje wyszukuje żadnej strone po polsku! ) robi zagraniczną karierę.
Miałam okazję zobaczyć wystawę kilku jego dzieł. Zrobiłam zdjęcia aparatem w telefonie, dlatego ih jakość jest kiepska, ale wszystkie obrazy (i ceny!) można zobaczyć tu.

Moim ulubionym jego obrazem jest ten o tytule "Lovers" ("Zakochani"), pokazujący, że tytułowi zakochani są dwoma połówkami, które się uzupełniają.


Inne, które mnie zachwyciły to m.in "Sprzedawca lodów" gdzie większość miejsca na obrazie zajmuje duży budynek, a sam sprzedawca stanowi maleńką część:




Wszystkie obrazy są bardzo kolorowe, na pozór proste do odczytu, ale tak naprawdę trzeba się dobrze napatrzeć, żeby wszystko właściwie odebrać...






3 komentarze:

  1. Też zachwycam się malarstwem pana Kuhna od lat. I tez z trudem znajduję niektóre jego prace w internecie. Kiedyś był jeden artykuł na jego temat w czasopiśmie wnętrzarskim. Bardzo lubię jego obraz ze starym rybakiem (?) z fajką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję poznać Andrzeja Kuhna osobiście, w jego domu w Wielkiej Brytanii.Dostałam piękny prezent- jego obraz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo zdziwiona tym co zobaczyłam, obrazami. Te malowidła byłyby piękne jako ilustracje do bajek. Dowiedziałam się przypadkiem, za artysta właśnie zmarł.

    OdpowiedzUsuń