Obserwatorzy

środa, 2 stycznia 2013

Księżna

Wczoraj, na TVP Kultura obejrzałam film KSIĘŻNA, to  film kostiumowy, dramat oparty na faktach historycznych. W roli głównej piękna Keira Knightley.

Opowieść o żyjącej w XVIII wieku księżnej, która w wieku 17 lat wyszła za mąż, rzecz jasna nie z miłości. Na dodatek mąż jej nie tylko nie kocha, ale ma do niej żal za to, że urodziła trzy córki, a nie syna, który mógłby zostać spadkobiercą.  
Jedynym mężczyzną w Anglii, który jej nie kocha, jest jej mąż.
 Po jakimś czasie księżna odnajduje w Bess bratnią duszę, stają się przyjaciółkami, zaprasza ją do pałacu, by zamieszkała  z nią i mężem. Szybko się okazuje, że Bess ma romans z mężem Księżnej, a ta nic na to nie może poradzić, nie jest w stanie wyrzucić kobietę z domu.

Po jakimś czasie Księżna poznała wspaniałego mężczyznę, w którym się zakochała, w tym samym czasie urodziła poczętego w wyniku gwałtu (męża) - syna, spadkobiercę majątku. Chcąc odejść do ukochanego dostaje od męża ultimatum - ma wybrać między miłością do mężczyzny, a miłością do  dzieci...

Kurcze, prawie całą fabułę opowiedziałam, ale jest o czym mówić!

Mnie film bardzo się spodobał, chociaż gdybym go sama reżyserowała, pewnie byłoby inne zakończenie, ale to pewnie moje przyzwyczajenie, które wynika z oglądania dużej ilości komedyjek romantycznych. Film wspaniały, gra aktorska wyśmienita. Dużo zbliżeń, dzięki czemu widać, jak Keria potrafi grać samą mimiką twarzy - genialna aktorka!

Oprócz tego piękne kreacje tej bohaterki, jeśli chodzi o ubiór to ja naprawdę mogłabym żyć w tej epoce. Chociaż jak zaczęła się rozbierać, to te druty na biodrach, podtrzymujące suknię, lekko mnie przeraziły :D

I jeszcze nie napisałam, że księżna  nie tylko musi znosić zdrady męża, ale zgadza się na wychowywanie jego nieślubnego dziecka....









9 komentarzy:

  1. Też chciałam zobaczyć ten film, w dodatku nie wiedziałam, że dzisiaj leci. Szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  2. przkeonałaś mmnie,bo generalnie nie lubie takich kostriumowych filmów ale fabuła genialna!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo poruszający film. Keira zagrała w nim świetnie, ogólnie ma ona smykałkę do filmów kostiumowych :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Związki bez milości to tragedia, ale ciekawy temat w filmie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. podobają mi się te starożytne kostiumy, ale przeraża mnie to ile one tego wszystkiego miały na sobie

    OdpowiedzUsuń
  6. Keira jak zawsze genialna...uwielbiam filmy kostiumowe
    pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę obejrzeć film *___* lubię filmy w takich klimatach... A te suknie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam filmy kostiumowe, szczególnie brytyjskie i z Keirą! Księżna piękny film, choć dramatu i przerażenia w nim wiele, scena z odebranym dzieckiem przerażająca. Polecam inne jak "Duma i uprzedzenie" (mój faworyt), czy "Zakochana Jane" o Jane Austen którą uwielbiam czytać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie filmy:) :)
    A w dodatku ten był baaardzo fajny:)

    OdpowiedzUsuń