Obserwatorzy

wtorek, 22 stycznia 2013

Miałem więc dość czasu, aby zastanowić się nad przyszłością

Czytam "Inny świat". Zdanie:
Miałem więc dość czasu, aby zastanowić się nad przyszłością


przeraża mnie, bo w pewnym sensie przed bohaterem nie ma przyszłości. Zawsze będzie uwięziony, nigdy wolny, jego wyjściem jest praca w lesie, przy rozładunku albo obóz zwany powolnym konaniem... Czemu mnie, osobie, która naprawdę ma wybór, brakuje odwagi w podejmowaniu decyzji sama za siebie? Czemu nie postanowię będzie tak i tak, zrobię to i to, wszystko mi się uda? Przecież tyle mogę, jestem wolnym człowiekiem! Świat stoi przede mną otworem, muszę to wykorzystać! :D

3 komentarze:

  1. Moja koleżanka czytała mi fragmenty "Innego świata". Ja mam jeszcze tą lekturę przed sobą. Jest tragiczna. Jeszcze jej nie przeczytałam, a już mnie tymi wszystkimi gwałtami i poniżeniami zniechęciła...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę, ale nie zastanawiałam się nad tym zdaniem. Być może w ogóle go nie zauważyłam. Pewnie rzeczy docierają do człowieka za kolejnym razem...lub gdy ktoś inny zauważy. Trzeba doceniać to, w jakich czasach żyjemy, jak wolni jesteśmy i ile możemy...choć mi czasami się wydaje, że jest inaczej. To błąd...Czas zacząć zauważać to, co jest...

    OdpowiedzUsuń