Obserwatorzy

wtorek, 19 lutego 2013

Umiejętność słuchania

Czemu ludzie nie potrafią słuchać?
Ja chyba na poziomie gimnazjum zorientowałam się, jak ważna jest umiejętność słuchania drugiej osoby. Wtedy zaczęłam nad sobą pracować i wydaje mi się, że doszłam do takiego nawyku, iż słucham ludzi uważnie, zawsze do końca, chociaż czasem nie mają nic konkretnego do powiedzenia.
Niestety na co dzień spotykam się z czymś takim, że mnie nikt nie słucha. Zaczynam o czymś opowiadać, o czymś, co dla mnie jest ważne, a mój rozmówca mi przerywa i zaczyna mówić na zupełnie inny temat. To nie jest miłe, wręcz lekceważące. Strasznie mnie to wkurza.
Tak się zastanawiam, czy to wynika z braku cierpliwości, czy z czegoś innego. Według mnie to ewidentne olewanie drugiego człowieka. W moim przypadku ta sytuacja jest chyba przyczyną tego, iż nie mam osób, którym mogłabym wszystko powiedzieć, ponieważ wiem, że nikogo moje sprawy nie interesują. Wręcz przeciwnie, moje problemy innych nudzą.
Ja lubię słuchać zwierzeń innych, tym bardziej jeśli mogę komuś pomóc, doradzić, ale sytuacja, gdzie ja bym miała się zwierzać, według mnie nie ma sensu. Teraz jedyną osobą, która wie o mnie wszystko jest M.
Innych słuchaczy nie mam (i wale ich nie potrzebuję :p ), ale tych gadających, którzy wymagają, by ich słuchać, jest cała masa.


Naucz się słuchać!

5 komentarzy:

  1. Nie, że nie potrafią słuchać, po prostu nie chcą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Popieram. Mam dwie osoby, które potrafią mnie słuchać. Najgorsze jest to, jak inni cię nie słuchają, a potem się dowiadują czegoś o tobie i wyskakują: czemu mi nie powiedziałaś?! A morał z tego taki, że skoro nas nikt nie słucha, przestajemy mu mówić o czymkolwiek...
    Ja osobiście uwielbiam słuchać i podobnie jak ty, lubię pomagać innym.

    OdpowiedzUsuń
  3. a tam, nie jesteś wścibska, ja tez lubię czytać co się u innych dzieje :D
    a co do posta - dopiero niedawno poznałam kogoś, kto mnie naprawdę słucha, a raczej czyta... czasem zada mi pytanie odnośnie czegoś, o czym mówiłam 29387429837 lat temu, a ja wtedy nie wiem co odpowiedzieć, bo zbieram szczenę z podłogi :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonale wiem o czym piszesz!!! Uczę się słuchać całe życie, mówić też lubię, pewnie dlatego, że przez większość czasu nie mam do kogo się odezwać i jak już jest słuchacz to dużo gadam ;)... ale słuchać lubię i radzić itp ;)
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń