Obserwatorzy

niedziela, 31 marca 2013

Samodoskonalenie się

Istnieje taka prawidłowość, że codziennie popełniamy błędy. Czasem maleńkie, czasem ogromne. Przykłady? Często żałuję, że późno wstałam, za dużo zjadłam, czegoś nie zapamiętałam, czegoś nie powiedziałam, kogoś nieuważnie słuchałam, o kimś zapomniałam, źle myślałam . . etc.  Czy jest możliwe, żeby tego uniknąć? Pewnie tak, ale przy wielkiemu samozaparciu i dyscyplinie. Ja nie umiem być przez cały czas skupiona,  tak aby myśleć, czy robię coś "na 100 %". Każdego dnia uczę się tej samodyscypliny, wytrwałości w podjętych postanowieniach i założeniach. Muszę jednak przyznać, że trudno jest wytrzymać. Ale cóż, uczymy się na własnych błędach, więc z czasem powinno być lepiej. A ostatnie zdanie kojarzy mi się z doktryną genezyjską, stworzoną przez Juliusza Słowackiego, która mówiła, że nasz duch jest w fazie ciągłego rozwoju i dąży do doskonałości, ale ma na przeszkodzie rzeczy materialne. Czy zatem trzeba by się wyprzeć wszystkich rzeczy materialnych, by stać się doskonałym? Z tego by wynikało, że na Ziemi doskonałości nie można osiągnąć, bo przecież nasze ciało zawsze będzie stwarzać nam przeszkody Pozostaje zatem wierzyć w życie wieczne! ;).



3 komentarze:

  1. O Jezu Chryste... Wchodzę na twojego bloga, bo się zaczęłam niepokoić, że nic nie piszesz, a tu notki O______o! To już druga osoba u której mam taką historię. Nie wyświetla mi w ogóle nowych postów w liście! Co prawda usunięcie i ponowne dodanie pomogło, ale sam fakt tego błędu mnie przeraża... Jedna z blogerek ode mnie już ucierpiała na tym, bo u wielu osób jej tak nie wyświetlało. Czyżbyś miała podobny problem? Bo widzę, że nikt ci nie dodał komentarza pod tą notkę, co dziwne. Przeklęty blogger. Bynajmniej już powracam i będę komentować ^____^
    A propos notki - popieram. Sama nie potrafię się skupić. Skupienie się wymaga samozaparcia i dyscypliny, a ja jestem na to zbyt roztrzepana ^___^'' Wiesz, twoja notka kojarzy mi się z pewnym arkuszem maturalnym XDDD...

    OdpowiedzUsuń
  2. dobrze, że widzisz swoje błędy i ich żałujesz. nie każdy tak ma :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy dobrym samozaparciu i ogromnej wierze w swoje możliwości można naprawdę wykorzystywać czas bardzo dobrze. Ale w 100% chyba nie da się używać go maksymalnie, bo tak jak napisałaś człowiek doskonały nie jest. Ideały zostawmy Bogu.

    OdpowiedzUsuń