Obserwatorzy

sobota, 6 lipca 2013

Czy wygląd ma znaczenie?

Niech mi ktoś powie, że nie ma. Widząc dziewczynę w maksi spódnicy, żakiecie i wysokich butach, myślimy, fajnie wygląda, zna się na modzie, uśmiechamy się, nastawiamy się do niej pozytywnie. Mogę się założyć, że widząc tę samą dziewczynę w dziurawych trampkach, dresie i wypłowiałej koszulce pomyślelibyśmy, że  jest biedna, wielu potraktowałoby ją z góry, wywyższałoby się, wzbudziłaby negatywne emocje. Denerwuje mnie też tekst "ładna, a mądra", i jego odwrotność "modnie ubrana, ale pewnie w głowie pustka". Kochamy krytykować bezpodstawnie. Kolejna przywara Polaków.



7 komentarzy:

  1. święta racja...ale taki już jest świat i nic ani nikt tego nie zmieni;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Polaków? Ludzi. Wszystkich ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram wyżej. Ujęłaś w to Polaków. Tu chodzi raczej nie tylko o Polskę.
    Stereotypy, stereotypy. Aż nie mam słów czasami. Mam kilka takich w klasie. Bardzo mnie denerwuje takie nastawienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to się mówi " nie oceniaj książki po okładce" a duzo osob to robi;x

    OdpowiedzUsuń
  5. to się chyba zmienia bo znam wiele pięknych kobiet, mających mega ubrania ;) i bardzo inteligentnych!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dlatego denerwuje mnie to stare myślenie

      Usuń
  6. W różnych krajach są różne stereotypy, a ten jest raczej charakterystyczny dla Polaków, wątpię, żeby na zachodzie ktoś się tak zachowywał i oceniał.

    OdpowiedzUsuń