Obserwatorzy

czwartek, 18 lipca 2013

Jak robić udane zdjęcia?

Nie jestem fotografem, ale bardzo lubię robić zdjęcia. Zostałam poproszona o to, żeby w niedzielę zrobić kilka zdjęć podczas chrztu dziecka znajomych. W związku z tym postanowiłam poszukać porad związanych z fotografowaniem i pomyślałam, że Wam też mogą się przydać.

1. Postaraj się, żeby ramiona osoby, którą fotografujesz, były ustawione pod kątem, a nie na wprost obiektywu

2. Poproś osoby fotografowane, żeby pochyliły głowę, i zgięły lekko rękę, to sprawi, że nie będą wyglądać sztywno, unikną pozy "na baczność".

3. Pamiętaj o tym, że zdjęcia z góry, na wprost i z dołu poszerzają. 

4. Staraj się złapać tyle światła, by oczy osób fotografowanych nie wyszły czarne. Są one bardzo nienaturalne.

5. Poproś by "modele" wzięli głęboki oddech i niech lekko rozchylą wargi, ponieważ zaciśnięte usta nie wyglądają ładnie na zdjęciach. Oczywiście naturalny uśmiech będzie jeszcze piękniejszy!

6. Na zdjęciu, które robisz, skup się na osobach, nie chwytaj za dużo tła, lepiej sfotografuj ich z bliska.

7. Jeśli ujęcie wychodzi tak, że kadrujesz kończyny, to nie ucinaj zdjęcia na stawach np. łokieć, kolano. 

8. Wiem, że słońce jest piękne, ale zdjęcia lepiej wychodzą w cieniu.Są bardziej wyraźne, dokładne.


I jeszcze poniżej kilka pomysłów pozowania:





Życzę miłego fotografowania, jeśli znajdę jeszcze inne proste wskazówki, to się nimi podzielę! 

2 komentarze:

  1. Hmmm. Te porady raczej w większości odnoszą się do sesji zdjęciowej rodem z jednoosobowego wyjścia, niż na chrzest, ale też dobre! Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są porady, które znalazłam przy okazji, inspiracji do zdjęć z chrztu szukałam na pinterest.com i tam założyłam z nimi folder: http://pinterest.com/mademois/chrzestbabtism/ :D

      Usuń