Obserwatorzy

środa, 8 stycznia 2014

Błędy na blogach

   Nic tak mnie nie denerwuje, jak rażące błędy ortograficzne, Na niektórych blogach pojawiają się dosyć często. Zdarzają się również dziwnie ułożone zdania, przecinki w złych miejscach...
Takie sobie zapisałam:

Bardzo lubię różnego rodzaju dodatki typu świeczek, suchych owoców , kamyw (świeczki, suche owoce, kamyki)



Moim z jednych prezentów na święta były dekoracje do pokoju (Jednym z moich prezentów...)

                   

Ale zdecydowanie zbyt często widzę np. "mi" na początku zdania - powinno się stosować "mnie":
   Mi się podoba ta książka(Mnie się podoba...)

Inna sprawa to fakt, iż niektórzy nie pojmują, że bynajmniej, to nie to samo, co przynajmniej! Bynajmniej wymaga negacji:

 "Stąd przynajmniej się czegoś dowiedziałam" i "Stąd bynajmniej niczego się nie dowiedziałam"

Inne popularne błędy, to "wziąść, poszłem, orginalny, z tąd z tamtąd, w cudzysłowiu, cofnąć się do tyłu,  swetr...


Na facebooku są strony, które próbuję błędy wyplewić, pokazują, jakie formy są poprawne, ale chyba zdecydowana mniejszość ludzi zwraca na nie uwagę. 

A jakie są Wasze "najulubieńsze" błędy?

5 komentarzy:

  1. Moje najulubieńsze to są te, w których w ogóle nie rozumiem błędów ludzi XD. Np. muj, bo to już przesada XD. Często też widuję słowo w ogóle jako wogule. To też mnie zawsze dziwiło. Sama nie jestem idealna w ortografii, ale uważam, że najłatwiejsze jej zasady powinno się znać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie 'znikające' okonki w literze 'e', np. kocham cie, lubie, ciesze sie, codziennie trenuje... Zabawne, że bardzo często piszą w ten sposób nie młodociani internauci, ale dorośli, mający o sobie bardzo wygórowane mniemanie blogerzy.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie tylko błędy na blogach, ale błędy, które generalnie są powszechne. Mnie irytuje najbardziej, kiedy ludzie mówią "włanczać".

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja sama popełniam błędy ... Mimo, że czytam tyle książek i tyle piszę, to wkradają się niesforne nieporozumienia ... ale cóż, jestem tylko ludźmi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie najbardziej przeszkadza przestawiony szyk zdania - jasne, że może się zdarzyć raz czy dwa, ale jeśli pojawia się notorycznie to czytanie takiego tekstu zaczyna po prostu męczyć.

    OdpowiedzUsuń