Obserwatorzy

wtorek, 28 stycznia 2014

sposób na zimę

   Zaczęłam lekturę książki "Spotkanie z Polską" japońskiej dziennikarki Chihiro Ishida. Jest to zbiór rozmów autorki, z Polakami o Polsce. Wśród jej rozmówców znaleźli się między innymi: Krzysztof Zanussi, Krystyna Janda, Adam Małysz. Nie mogę jednak nic napisać o samej książce, ponieważ przeczytałam zaledwie wstęp - skończę po sesji!

    Natomiast w tym właśnie wstępie znalazłam kilka zdań, które mnie niesamowicie rozbawiły:

Biorąc pod uwagę, jak srogie zimy muszą znosić Polacy, uderzające jest radosne usposobienie tego narodu. Uwielbiają się bawić z innymi ludźmi i ... pić! W przeciwnym razie cała ta zima byłaby dla nich chyba tylko długim okresem beznadziei. Szczerze mówiąc, zabrało mi sporo czasu zrozumienie, że oni piją dla przyjemności(...).





   Ja się pytam - gdzie ona widziała to radosne usposobienie? Nic tylko narzekanie!
Zobaczcie, autorka jedną z naszych narodowych przywar (alkoholizm), potraktowała, jako zaletę, sposób na walkę z zimą. Może zamiast narzekać, że zimno, sypie, mróz skrzypi, po prostu zrobicie sobie herbatkę z prądem, zrelaksujecie się i pod kołdrą przeczekacie zimę?

Pozdrawiam z mroźnego Krakowa i ostrzegam:  ma być -30 stopni  !
 

5 komentarzy:

  1. Haha, aż jestem ciekawa całej tej książki :D Sądząc po tym zdaniu, pomaga spojrzeć na polską rzeczywistość nieco inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja muszę skończyć czytać dwie ksiązki i sesja była i zacznę w przyszłym tygodniu je czytać

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sztuką jest napisać o wadach lecz znaleźć zalety w tym wszystkim ;-) Chociaż tak niskiej temperatury nie znoszę, to jednak snieg jest urokliwy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość ciekawie zapowiada się ta książka!:)
    Bardzo fajny blog, kochana:)
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń