Obserwatorzy

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Weekendowy deser

   Styczeń - zbliża się sesja, trwają kolokwia zaliczeniowe, a to oznacza BARDZO MAŁO WOLNEGO CZASU. Mimo wszystko prawie codziennie tu wchodzę, czytam Wasze blogi, ale na swoim już nie mam czasu napisać. Teraz  w przerwie pomiędzy nauką słówek na angielski, a nauką niemieckiej gramatyki, postanowiłam umieścić krótki po-weekendowy wpis. Wczoraj zaczęłam czytać książkę "Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus" - taki poradnik dla par - myślę, że będzie ciekawy, ale chyba skończę czytać dopiero po sesji, czyli w lutym. 
   Kilka dni temu, na moim ulubionym portalu z inspiracjami, czyli www.pinterest.com , znalazłam cudowny przepis na szybki, prosty, a przy tym ładnie wyglądający deser. Jest to galaretka z truskawkami i bitą śmietaną. Wyjątkowości nadaje mu to, w jaki sposób zastyga galaretka w szklance. Do wykonania tego, użyłam 

  • 1 opakowania galaretki truskawkowej
  • 250 ml śmietanki do deserów (30%)
  • kilka truskawek (miałam mrożone)
  • cukru pudru do smaku
  • można też dodać szczyptę cukru waniliowego (do śmietany oczywiście)




  Z tego wyszły mi 4 porcje, a robiłam wszystko tak, jak na załączonym obrazku, czyli po ugotowaniu galaretkę przelałam do szklanek, wrzuciłam po kilka kawałków truskawek i ustawiłam na formie do muffinek pod kątem. Po zastygnięciu (ja to zrobiłam kolejnego dnia) ubiłam śmietanę, dodałam cukier i wyłożyłam na galaretkę. Smakowało wybornie, a wyglądało tak: mój deser na Instagramie

________________________________________________
Wszystkich LICEALISTÓW, uczniów wszelkiego rodzaju SZKÓŁ ŚREDNICH, zapraszam do wzięcia udziału we wspaniałym Konkursie -> funpage konkursu

3 komentarze:

  1. Przepis wcale nieskomplikowany, a pomysł z przewróceniem szklanek jest boski! Od razu piękniej to wygląda <3. Powodzenia na sesjach!

    OdpowiedzUsuń
  2. super musze zrobić takie cudo

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie! muszę tylko znaleźć odpowiednią formę i też to zrobię :D

    OdpowiedzUsuń