Obserwatorzy

sobota, 4 stycznia 2014

WOŚP

   Nie rozumiem krytyki kierowanej w stronę WOŚP-u, w stronę Jurka Owsiaka i całej ekipy odpowiedzialnej za organizację tej świetnej imprezy. Do niedawna byłam w stanie akceptować krytyczne argumenty, zarzucające, że Owsiak i cała jego fundacja wydają kasę na Woodstock, a nie tak, jak mówią, na pomoc biednym dzieciom. Zawsze jednak uważałam, że nawet jeśli pomogą tylko jednemu dziecku, to jest to warte podziwu. 


  W ostatnim jednak czasie "namacalnie" miałam do czynienia z działalnością WOŚP-u, mogłam się przekonać, że oni NAPRAWDĘ ratują miliony maleńkich ludzi. Byłam w jednym ze szpitali, na oddziale Intensywnej Terapii Noworodków i te czerwone serduszka naklejone na inkubatorach, łóżeczkach i innym sprzęcie, mówią same za siebie. Widok moich małych kuzynek, którym oddychać pomaga maszyna, zakupiona dla szpitala dzięki WOŚP był wzruszający i upewnił mnie, że Jurek Owsiak Wielkim Człowiekiem Jest, zasługuje na nasz szacunek i naszą pomoc. Tak naprawdę (jak napisała matka jednego z noworodków), WOŚP odwala robotę za NFZ, my nawet płacąc podatki, nie mamy zapewnionej dostatecznej opieki zdrowotnej, ale dzięki takim akcjom, jak Orkiestra, jest szansa, że nasze wcześnie urodzone dziecko, będzie zdrowe. 
   I nawet jeśli Jurek 1 milion złotych dawałby na szpitale, a 10 mln brałby do kieszeni (a tak NIE jest), to to, co robi, zasługuje na szacunek i naszą pochwałę. Jeśli za tydzień w niedzielę spotkam na ulicy wolontariusza z niebieską puszką, wrzucę mu również kilka złotówek od siebie. Zrobię to, aby inne dzieciaczki mogły przeżyć, by miały tyle szczęścia, co moje miesięczne kuzyneczki! 

   Przedstawiam Wam Martynkę i Lenkę





5 komentarzy:

  1. ja tam zawsze wosp szanowalam :) słodkie sa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do Twojego pytania o ceny, to ja miałam bilety za darmo , ale na stronie pisze ok. 30 zł / 1 os. / 1 h :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie, to oni mogą kupę kasy przeznaczać na sektę krysznowców, ale robią TYLE CHOLERNEGO DOBRA, że zawsze wrócę z serduszkiem do domu : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie rozumiem jak można wyrzucać Owsiakowi, że organizuje Woodstock, skoro wyraźnie widać, że to tylko taki dodatek do tego wszystkiego, co robi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie one kochane <3

    OdpowiedzUsuń