Obserwatorzy

wtorek, 4 lutego 2014

Ech ten trądzik

   Ciekawa jestem, czy Wy też macie problemy ze skórą, jak ja. U mnie, jak jest dobrze, to wszystko fajnie, ale czasami po prostu masakra. Zaczerwienienia, podrażnienia, wypryski - po prostu wszystkie możliwe zmiany trądzikowe. Dziś postanowiłam poczytać trochę w internecie, o tym, co powinnam robić, bez wizyty u dermatologa póki co. Czego się dowiedziałam? Rzeczy, które przypuszczałam, teraz się utwierdziłam. Najważniejsze - dieta ma wpływ na nasz organizm! Wypisałam sobie zatem rzeczy, które należy wyeliminować z diety oraz te, które należy wprowadzić. 
Najpierw lista rzeczy ZŁYCH

-kawa (o nie, ostatnio wypijałam 2/dziennie)
-napoje gazowane
-chipsy
-fast food
-słodycze
-czekolada
-ostre przyprawy 
-tłuste pokarmy 
-makarony pszenne
-alkohol
-cukier
-pizza
-cola!!!
-ser żółty
-majonez, musztarda, ketchup, 
-lody
-czekolada, zwłaszcza MILKA
-przetworzone jedzenie
-sklepowe soki z koncentratów

Dużo smacznych rzeczy zawiera ta lista, wiem... Ale na pocieszenie powiem, że lista rzeczy DOBRYCH jest o wiele dłuższa ;) 



+świeże warzywa (zwłaszcza zielone) owoce 
+produkty pełnoziarniste
+woda niegazowana, średniozmineralizowana (6-8 szklanek dziennie)
+ryby
+kukurydza
+czosnek,
+ orzechy
+ziarna np. słonecznika 
+jaja
+kasza (jęczmienna, gryczana)
+otręby
+ryż brązowy
+jabłka, gruszki
+buraki czerwone
+winogrona
+zielona herbata  (2 razy dziennie)
+szparagi
+ogórki
+płatki owsiane
+herbata z bratka (zewnętrznie i wewnętrznie)
+czerwona i żółta papryka
+pomidory
+marchew
+czerwone melony
+sałata,
+szpinak,
+brokuły
+brukselka
+por
+brzoskwinie
+pomarańcze
+świeże soki


Zwierzęce tłuszcze zastąpmy roślinnymi, czyli koniec ze smalcem, masłem – w zamian stosujemy oliwę z oliwek i margarynę.
Ważne jest, aby te produkty zawierały:

+witamina E
+cynk
+witamina B6
+krzem
+siarka
+witamina A
+selen 


Można również zacząć stosować suplementy diety:
cynku, żelaza, witaminy A,  E, C, B2. 


Bardzo ciekawą rzeczą, której się dowiedziałam (a do tej pory to robiłam):
Nie można używać preparatów działających wysuszająco i odtłuszczająco. Polecane są toniki bogate w kwasy owocowe.

W internecie są też podane różne BABCINE sposoby na walkę z trądzikiem, ale stosujemy je na własną odpowiedzialność:
-przemywanie skóry wodą z sokiem z cytryny,
- stosowanie naparów z rumianku, maseczek z miodu, drożdży i mleka,
- używanie do mycia twarzy mydła siarkowego.
- domowa maseczka: zmieszanie soli, cukru i oliwy z oliwek, które nakładamy na twarz na kilka minut. Nie wolno trzymać tej maseczki na twarzy dłużej ze względu na mogące wystąpić podrażnienia



Mam zamiar zacząć stosować chociaż niektóre z tych zaleceń. Mam nadzieję, że będą efekty, na pewno się nimi z Wami podzielę ;)  Póki co jadę na zakupy!








2 komentarze:

  1. Więc życzę powodzenia ^___^. Ja na szczęście odziedziczyłam po tacie skórę beztrądzikową. Nigdy nie byłam wysypana, a zdarzały się po prostu od czasu do czasu jakieś dwa, trzy zbóje na twarzy. Bardzo mnie to cieszy, chociaż współczuję osobom z takimi problemami D:

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam, nominuję Cię do Liebster Award !
    mojwymarzonycountryslub.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń