Obserwatorzy

czwartek, 27 marca 2014

Ulica świętego Jana - Kraków

     Kiedy tam trafiłam, od razu wiedziałam, że jestem w wyjątkowym miejscu. Okazuje się, że cała ulica jest właściwie atrakcją turystyczną. Pałac Czartoryskich, Pałac Lubomirskich, kościół pijarów, kościół pod wezwaniem świętego Jana - to jeśli chodzi o zabytki. Współcześnie zaś znajduje się tam galeria autorka Andrzeja Mleczki oraz kultowy Zaułek Niewiernego Tomasza, o którym nie miałam pojęcia i jak zwykle trafiłam przez przypadek. Na ulicy świętego Tomasza, sąsiadującej z opisywaną, znajduje się znany wszystkim klub Lizard King. Piękne miejsce, rzadko tam trafiamy, ponieważ większość spaceruje ulica Floriańską, a ta niepozorna, równoległa do niej ulica św. Jana, ma tyle samo uroku. Oto zdjęcia zrobione w opisanych wyżej miejscach: 


ZAUŁEK:



GALERIA ANDRZEJA MLECZKI




 PORTAL DOMU OPATÓW CYSTERSKICH Z JĘDRZEJOWA

KOŚCIÓŁ PIJARÓW:


Przy okazji zapraszam do polubienia strony Kto da więcej, zwłaszcza jeśli jesteście osobami oddającymi krew, więcej informacji na stronie ;)

2 komentarze:

  1. Wygląda całkiem ciekawie ^___^ niestety, nigdy na niej nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam tam raz ale za mała by cokolwiek pamiętać ;)


    http://maggxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń