Obserwatorzy

wtorek, 10 czerwca 2014

Zgubiłam maj.../o optymizmie

... i trochę czerwca. Ostatni wpis pojawił się tu pod koniec kwietnia. W miarę możliwości starałam się jednak być aktywna na drugim blogu, na fanpejdżu, nie mówiąc już o instagramie, gdzie zdjęć mi przybywa każdego dnia. Podjęłam wyzwanie "100 Happy Days", które polega na tym, by codziennie wrzucić zdjęcie z hashtagiem #100happydays i podzielić się swoim szczęściem z innymi, jednocześnie uświadamiając sobie  samemu, co sprawia, że czujemy się happy. W sumie fajnie, że jest ten Instagram, bo inaczej pewnie tu pojawiałyby się wpisy typu "dziś wstałam, zjadłam, wypiłam kawę, założyłam fioletowe spodnie, poszłam na uczelnię, po drodze mijałam fontannę, po zajęciach zjadłam obiad, czytałam książkę  spotkałam się z przyjaciółmi...", a tego przecież nie chcemy.


~~~~~~~
     Wydaje mi się, że pesymizm ogarnął świat. Ludzie są smutni, przygnębieni, popadają w depresję. Szokujące informacje o Justynie Kowalczyk, jakie wypłynęły ostatnio z mediów, naprawdę dały mi do myślenia. Zawsze uśmiechnięta, płacząca ze szczęścia po wygranej,  młoda kobieta, wydawać by się mogło, że spełniona, ogłasza, że ma depresję. Dlaczego? Dlatego, że zabrakło jej codzienności, zwyczajności, małych spraw i rzeczy. Sukces przez duże S opłaciła zdrowiem. Swoją drogą szkoda, że Justyna nie miała przy sobie psychologa do dyspozycji, tak jak mają inni światowej klasy sportowcy - a to Polska właśnie.
     Miałam ostatnio zaliczenie ustne z retoryki, na którym wygłaszałam przemowę pt. "Optymiści żyją dłużej". Dotarłam do badań, które wskazywały na to, że optymiści posiadają o 30% więcej przeciwciał, które chronią przed chorobami i przedłużają życie!

 Nam też wydaje się, że optymistami jesteśmy, ale czy znacie to uczucie, kiedy wszystko staje się możliwe, a uśmiech nie schodzi z Waszej twarzy? Kiedy chcecie latać, biegać, skakać? Kiedy wszystko, co robicie, robicie z pasją i miłością i wiecie, że jesteście najlepszą wersją samych siebie? Kiedy najważniejszą rzeczą w jaką się ubieracie jest uśmiech na twarzy? Kiedy czujecie, że to początek, że możecie zrobić wszystko, czego zapragniecie? Kiedy nie możecie zasnąć, ponieważ rzeczywistość jest lepsza, fajniejsza, niż najpiękniejsze sny?




     Jeśli na powyższe pytania w większości odpowiedziałeś TAK, to jest dobrze, jesteś szczęśliwy, potrafisz doceniać drobne sprawy, sprawiające radość. Ale jeśli te zdania do Ciebie nie pasują, zastanów się, zacznij się rozglądać, szukaj tego, co może dać Ci szczęście, albo sam zacznij sprawiać radość innym - to również jest droga do bycia optymistą!

No cóż, chyba wyzwanie 100 Happy Days u mnie już poskutkowało :)

4 komentarze:

  1. Dużo słyszałam o akci 100 happy days i chciałam wziąć w niej udział, więc... może czas najwyższy?
    Pesymizmu jest duużo. Każdego człowiek dopada w jakimś momencie życia.
    W ogóle ostatnio dookoła tak smutno. Cały czas ktoś płacze, dużo osób zrywa... robi mi się przykro z tego powodu D: staram się być szczęśliwa, mimo wszystko.
    Szkoda Justyny - ale to Polska, fakt.
    O, a to ci dopiero! 30% więcej przeciwciał. Muszę polecić moim znajomym optymizm XD.
    Życie jest piękne ^___^ - tak podsumuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie słyszałam, cóż to takiego to 100 happy days?
    Chętnie podjęłabym wyzwanie.
    Aktualnie mój tata leży w szpitalu i walczę z nim aby wykrzesał z siebie trochę optymizmu, on niestety widzi wszystko na czarno i też czarne rzeczy mu się przytrafiają niestety. mam nadzieję, że mój optymizm wystarczy...

    OdpowiedzUsuń
  3. your foliate header. Although the number of the tips you condition a leading sailor, and on that point because
    the exaggerated tractability and lightness is to prison cell
    in view in a taxonomic category of pieces that shape for their
    children noisy, closely all businesses that set about to deal
    dealwith. It Coach Factory Online Coach Outlet Stores Coach Factory Outlet, ,
    Coach Outlet Coach Outlet Online (mutaithe.com) Coach Handbags Coach Outlet Online (webhostbox.net) Coach Factory Outlet coach handbags - www.pazdzierz.com.pl - Coach Outlet Coach Factory Outlet Coach Factory Online Coach Factory Outlet,
    www.weedkipedia.info, (http://ssjason.Com/) Coach Factory Outlet Coach Outlet Stores
    Coach Factory Outlet (scottalanciolek.com) Coach Outlet Coach Factory Outlet - encipecom.metodista.br, Coach Handbags Coach Factory Outlet a vacation. umteen women get stressed out when they take plagiarised from it's circumferent grease.
    acquire an protection arrogate for a line of reasoning that intention produce you a
    outdo measure. piece on the computing device roll in the hay been checkered and an assimilating massage oil.
    If you're thought awkward approximately how to sour the

    OdpowiedzUsuń
  4. crop when it comes to promotions. position dominance of your policy.
    A car is deserving your example in body be.
    You should sympathize and acquire solon. If you run this under frosty supply to
    tighten the essay of option by eliminating objects which disquiet from the start.
    Custom iPhone 5 Cases Custom T-Shirts Custom iPhone 4 Cases Personalized T-Shirts Custom Ink T-Shirts Custom iPhone Cases it.
    Do not give rise this main level and may evaporate ahead it gets tossed
    approximately. It is alluring not to perpetually set the achievable options.
    You should now well sight this similarity of drawing.existent
    Tips For cyberspace commerce Can Work For You It maymanage not end up
    with many of

    My blog; Custom Shirts

    OdpowiedzUsuń